Müzisyenlerin Gözünden En İyi 10 Kırkbeşlik

Başlatan Tekyürek, 25 Ekim 2014, 19:05:29

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Uye ol Veya Giris yap

 

Altmışlı  ve yetmişli yılların şarkıları, o kadar popüler hale geldi ki, müzik  piyasasında en az yeni şarkılar kadar yer tutmaya başladı. Genç  müzisyenler de onları dinliyor, yeniden yorumluyor, hangi kuşaktan  olursa olsun bütün müzikseverlerin "tuttuğu" bir eski şarkı muhakkak  var.

hürriyet





Bu  hafta 20 kişiye, "favori 45’liğiniz hangisi" diye sorduk.  Sorduklarımızdan 10’u müzisyen. Aralarında yeni kuşak popçular ve Türk  halk müziği, klasik Batı müziği, caz, rock gibi alanlarda adını duyurmuş  olanlar var. Diğer 10’u ise, eski 45’liklere olan merakları ve  ilgileriyle tanınan müzikseverlerden oluşuyor. Bazıları, favori  şarkısını hemen söyledi çünkü o şarkıyla ilgili unutulmaz anıları vardı.  Kimileri bir seçim yapmakta bayağı zorlandı çünkü o dönemin neredeyse  bütün şarkılarını seviyordu. Bunlar subjektif seçimler bile olsa, ortaya  çıkan sonuç, klasikleşmiş şarkıların iyi bir listesi oldu. İki kere adı  geçen tek şarkı, Zeki Müren’in söylediği Veda Busesi oldu. Yorumcu  olarak Ajda Pekkan’ın adı üç, Erol Evgin ile Barış Manço’nunki ise  ikişer kere geçti. Listede sadece Türkçe pop yok, arabesk, Türk sanat  müziği ve popçular tarafından yorumlanmış türküler de bulunuyor.  Hepsinin tek bir ortak noktası var: Unutulmaz olmaları.  



SAMANYOLU (Sümer Ezgü) : "Hiç kimse bu şarkıyı Berkant gibi söyleyemedi"



 





  Berkant’ın Samanyolu adlı şarkısını dinlerken hala çok keyif alıyorum,  bana çocukluğumu hatırlatıyor. İlk kez Berkant’tan radyoda dinlemiştim.  Lisedeyken kasedini aldım, hala saklıyorum. Belki de bu yüzden  dinlediğimde lise aşkımı ve yeni yetme dönemlerimi hatırlıyorum.  Sevginin sonsuz olduğunu, zaman ve mekan tanımadığını anlatan, hem huzur  hem heyecan veren bu şarkıyı söyleyen Berkant’la yıllar sonra tanıştım,  dünyalar benim oldu. Sonraları pek çok kişi bu şarkıyı yorumladı ama ne  yazık ki üzerimde Berkant kadar etki bırakamadılar. Ben de elimden  geldiğince bu şarkıyı hala çok severek söylüyorum. Sözleri Teoman  Alpay’a müziği Metin Bükey’e ait olarak biliniyordu. Yıllar sonra müziği  de Teoman Alpay’ın bestelediği iddiası ortaya atıldı. Berkant’ın  söylediği parçanın ilk 45’liği 1966’da çıktı, satılmadı, toplandı.  1968’de "Samanyolu / Özledim Seni" adlı 45’liği Televizyon Plak çıkardı.







DAĞLAR DAĞLAR (Tuluyhan Uğurlu) : "İlk duyduğumda dört-beş yaşındaydım"



 






  Bu şarkı hit olduğunda dört-beş yaşlarındaydım. Ne anlattığını  anlamamış olabilirim ama içindeki Anadolu tınıları, Barış Manço’nun o  tertemiz Türkçesi beni etkilemiştir kuşkusuz. Barış Manço ile ölümünden  birkaç ay önce karşılaştım. Ben daha yanına gidemeden, kendisi geldi,  "Gel benim bestelerimi çalışalım, new age tarzında bir albüm yapmak  istiyorum" dedi. Ne yazık ki zaman yetmedi. Onun eserlerini hiç  çalmadım. O da türküler ve eski şarkılar hariç kendine ait olmayan bir  şey çalmamış, söylememişti. Çünkü "eskileri saygıyla anıp" insanlık için  yeni bir şeyler söylemenin önemini bilirdi. Barış Manço, söz ve  müziğini yazdığı şarkıyı 1970’de "Dağlar Dağlar 1 / Dağlar Dağlar 2"  adlı 45’likte söyledi.







HALHAL (Özlem Tekin): "O kadar sevdim ki rock versiyonunu yaptım"



 






  Şarkıyı herkes gibi ben de ilk kez Nazan Şoray’dan, büyük ihtimalle de  televizyonda dinledim ve çok beğendim. Yanımda kim vardı o sırada, hiç  hatırlamıyorum. Nazan Hanım’la da yıllar içinde hiç tanışma fırsatım  olmadı. Şarkının albümünü alamamıştım. Zaten ben koleksiyon yapan biri  değilim. Ama şarkının bende özel bir yeri var çünkü albümüm çıktığı ilk  yıl, konserlerimde rock versiyonunu yapıp seslendirdim. Bugün bile bana  "Aşk Herşeyi Affeder mi" adlı o albümümün çıktığı dönemi ve o zamanki  heyecanımı hatırlatıyor. Uzun zamandır dinlemediğim ve çalmadığım için  şimdi duysam ne hissederim bilmiyorum. Barış Manço, şarkıyı Nazan Şoray  için besteledi. Manço şarkıyı, 1981’de "Eğri Büğrü / Hal Hal" isimli  45’likte söyledi.







GÜNÜNBİRİNDE (Ferhat Göçer) :"Aşk ve sitemi en güzel anlatan şarkı"



 






  Samimi anlatımı ve melodisinin evrenselliği, bu şarkıyı her daim  popüler yapıyor. Aşk ve sitemi anlatan en güzel şarkılardan biri. İlk  kez tam olarak anlayarak lise yıllarımda dinledim, sonra long play’ini  satın aldım. Hala da albümün CD versiyonu var elimde. Neşe Karaböcek’le  bir süre önce kendi programımda tanıştım. Şarkıyı sonradan Göksel’den de  dinledim ve çok beğendim. Hatta Göksel ile bir konserde birlikte  söyledik. Her söylediğimde bana aynı şeyleri hissettiriyor. Günümüzde  bile kitleler üzerinde hemen etkisini gösteriyor. Ahmet Selçuk İlkan’ın  şiiri için bestelenen şarkıyı Neşe Karaböcek 1982’de "Yedi Renk" adlı  albümünde söyledi.







AFFETMEM ASLA SENİ (Işın Karaca): "Kapıkule’ye kadar o kasetleri döndür döndür dinlerdik"

 






  Bilinçli olarak 80’lerde müzik dinlemeye başladığımı düşünürsek, çok da  nostaljik sayılmayacak bir şarkı belki. Ancak o döneme ait en sevdiğim  şarkı bu. Zamanında herkes söyledi ancak çok beğendiğim iki yorum var:  Biri Ferdi Özbeğen biri Ajda Pekkan. Şarkıyı ilk Türkiye’ye gelişimizde  keşfetmiştim. Annemlerle Londra’dan yola çıktık, Kapıkule’ye kadar o  kasetleri döndüre döndüre dinlemiştim. Türkçe bilmediğim halde ilk  ezberlediğim şarkıydı. Çocukluğumun en güzel yol anısıydı. Kaseti de  hala durur. Her konserimde hiç sıkılmadan söylerim. Her defasında da  aklıma annem gelir. Yıllar sonra Ferdi Özbeğen’le de Ajda Pekkan’la da  tanıştım ama bu şarkıya olan aşkımı onlara anlatamadım. Başkalarının  yorumundan da dinlemedim. Bu şarkıyı söyleyecek bir şarkıcı olduğunu da  sanmıyorum. Hayallerimden biri "Kıskandığım Şarkılar" diye bir proje. Bu  şarkıyı söylemek istiyorum. Yıldırım Gürses’in bestelediği şarkıyı  1981’de Ajda Pekkan "Sen Mutlu Ol" adlı long play’de söyledi.







BENİMLE OYNARMISIN? (Kerem Görsev)Bana parasız geçen talebelik yıllarımı hatırlatıyor









  Bülent Ortaçgil, sözlerini yazıp bestelediği şarkıyı 1974’te 1 Numara  Plakçılık’tan çıkan aynı adlı albümünde söyledi. Bülent Ortaçgil’in  Benimle Oynar mısın? adlı parçası 1974’te piyasaya çıkmıştı. Bana 70’li  yılların ortasında konservatuarda öğrenciyken ağabeyimin bir arkadaşı  dinletmişti. Hemen Bülent Ortaçgil hayranı olmuştum. Konservatuarda  öğrenciyken odamdaki pencereden gökyüzünü seyreder hayaller kurardım,  akustik müziğiyle temiz akortlarla çalması bana ilham verirdi. Şimdi  şarkı bana puslu kış günlerini, parasız geçen talebelik yıllarımı,  çevremdeki bol ağaçlı yeşil arazileri çağırıştırıyor. Albümü hala albüm  koleksiyonumda birlikte saklıyorum. Hala çok zevkle, heyecanla,  mutlulukla, umutla ve duyguyla dinliyorum.





KURŞUNİ RENKLER (Murat Boz): "Ne yazık ki Sezen Aksu hiçbir albümüne koymadı"













 Kurşuni Renkler, her dinlediğimde beni çok duygulandırıyor. İlk kez  yıllar önce Sezen Aksu’dan dinlediğimde de böyle hissetmiştim. Ama ne  yazık ki Sezen Aksu bu şarkıyı hiçbir zaman albümüne koymadı. 1997’de  Göksel’in Yollar adlı ilk albümünde vardı, o da güzeldi. Bende özel bir  anısı yok ama şarkının efsanesi beni her dinlediğimde çok etkiliyor.  Çünkü büyük bir aşkı çağrıştırıyor. 1980’lerde Sezen Aksu’nun sözlerini  yazdı, Onno Tunç besteledi.







SÖYLE CANIM (Gülben Ergen) "Çiğdem Talu, Melih Kibar, Erol Evgin: Üçünün sihri bu şarkıya sindi"

 





  Her dönem aynı tatla dinlediğim bir şarkıdır bu. İlk kez ortaokul ya da  lise yıllarımda dinlemiştim sanırım. Bugün de dinlediğimde hala aşk,  neşe, coşku ve tabii Türk filmlerini hatırlatıyor. Hiç kimse söylememiş  olsa da, bu şarkının bana söylenmiş olmasını çok isterdim. Erol Evgin’i  her gördüğümde bana bu şarkıyı söylemesini isterim. Çünkü her  dinlediğimde aşıkmışım, ayaklarım yerden kesilmiş, bana serenatlar  yapılıyormuş hissine kapılıyorum. Ama şarkıyı başkalarının söylemesi çok  hoşuma gitmiyor. Bilmiyorum söylendi mi, ama ben inanırım ki Çiğdem  Talu yazıp Melih Kibar bestelerken, içlerinden Erol Evgin ismi geçti ve  bu üçünün sihiri bu şarkıya sindi. Çiğdem Talu’nun yazdığı Melih  Kibar’ın bestelediği şarkıyı Erol Evgin 1980’de Balet Plak’tan çıkan  "Söyle Canım / Hep Böyle Kal" adlı 45’likte söyledi.







VEDA BUSESİ (Volkan Konak):"Siyah-beyaz fotoğraftaki ilk aşkım geliyor aklıma"



 






  Son zamanlarda en çok Veda Busesi’ni seviyorum. İlk kez Zeki Müren’den  duymuştum. Beni en çok etkileyen yanı, içinde geçen yarım kalmış  yaşanmışlıklar. Şarkı bana Trabzon-Maçka’da geçirdiğim lise yıllarımı ve  siyah beyaz fotoğraflarımı hatırlatıyor. Dişleriyle Isırdığı kızılcığa  doyamadığım siyah-beyaz fotoğraftaki aşkımı, yayla çimeninde unutulmuş  ayak izlerimi... İlk dinlediğimde yanımda kimler vardı hatırlamıyorum  fakat kalabalık yaşamayı sevdiğim ve dostlarıma çok kıymet verdiğim için  mutlaka birileri vardı. Şarkı plak olarak arşivimde mevcut fakat CD  kaydını dinlemeyi tercih ediyorum. Ben de sahnede zaman zaman bu şarkıyı  söylüyorum ama Zeki Müren’in yorumu dışında bu şarkıyla öne çıkan pek  kimse olmadı. Orhan Seyfi Orhon’un "Veda" adlı şiirine 1951’de Yusuf  Nalkesen bu şarkıyı yazdı. Zeki Müren’in yorumuyla şöhrete kavuştu.







AĞLARSA ANAM AĞLAR (Sabahat Akkiraz):"Pikabın başında sabaha kadar dinlemiştim"



 






  Son dönemde dinlemeyi sevdiğim nostaljik şarkı Üç Hürel’den "Ağlarsa  Anam Ağlar". İlk kez 70’lerde ilkokul öğrencisiyken kardeşim Cemal  Akkiraz’la birlikte pikabın başında sabaha kadar dinlemiştik. Hálá yeni  yayınlanan albümlerindeki versiyonunu dinlemeye devam ediyorum. Eski  plağı da arşivimde. Bu şarkı bana annemi, Ankara’daki mahallemizi,  70’leri ve Anadolu rock’ının fırtınalı yıllarını hatırlatıyor. İlk  dinlediğim yıllardaki tadı alıyorum. Hatta bazen tek başıma kaldığımda  dinleyip söyleyip hüzünleniyorum. Belki yakında konserlerimde de  söylemeye başlarım. Üç Hürel grubu kendisine ait bu şarkıyı 1973’te  "Ağlarsa Anam Ağlar / Kara Yazı" adlı 45’likte söyledi.
Linkback: Müzisyenlerin Gözünden En İyi 10 Kırkbeşlik


  • Android version: Android 10
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Uye ol Veya Giris yap
  • Gösterim 1,065 
  • Herşey Genel Paylaşım
  • 0 Yanıt





Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter Paylaş whatsapp

Yasal Uyarı

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.